Zmiany w reklamie

Zmiany w reklamie

Nikogo dziś już nie dziwi, że nawet najlepszy produkt nie sprzeda się sam jeśli nikt o nim nie będzie wiedział. Cytując popularne słowa niezwykle popularne w świecie marketingu – biznes bez reklamy jest jak puszczanie oczka do dziewczyny w całkowitej ciemności. Tak – jeśli nikt nie wiem o istnieniu naszego produktu lub usługi nie ma nawet co liczyć na to, że klient pojawi się sam. Jak reklama internetowa może nam pomóc?

Jak to dziś wygląda

Kiedy przeanalizujemy świat reklamy – to jak wyglądał on jeszcze kilka lat temu – uświadomimy sobie, że ewolucja nie omija także dziedziny marketingu. W tej sytuacji najbardziej adekwatne stają się słowa założyciela niezwykle popularnej firmy znanej pod nazwą Nike- Phil Knight powiedział: “Rozwijasz się albo giniesz” – nie da się lepiej opisać panującej na rynku sytuacji. Po dłuższym zastanowieniu dojdziemy do wniosku, że ta zasada działa w każdej dziedzinie naszego życia. Na dokładnie tych zasadach opiera się cała teoria ewolucji. To dlatego wyginęły dinozaury – nawet te największe i najgroźniejsze, które kiedyś rządziły światem o to również dlatego dziś człowiek rządzi światem. Jesteśmy niemal najbardziej zdolnym do adaptacji gatunkiem na świecie.
Reklama zmienia się tak jak my – nowe warunki panujące na rynku a także nowe możliwości w pewien sposób wymuszają ekspansję firm, które chcą przeżyć. To dlatego powstały nowe usługi, których celem jest promocja marek w internecie.

Kto się na tym zna?

Firmy specjalizujące się w przeprowadzaniu promocji w internecie, których główną usługą jest reklama internetowa posiadają niezwykle dużą przewagę nad starszymi firmami zajmującymi się tradycyjną formą reklamy. usługi pełnione przez te firmy pozwalają innowacyjnym firmom zdobywać nowych klientów w nieporównywalnie tańszy sposób – w odniesieniu do tradycyjnej reklamy w gazecie czy też do tej emitowanej w telewizji. Jedną z zalet jakie daje ta forma reklamy jest nieporównywalnie większa możliwość targetowania – namierzenia i określania dokładnych cech klientów, których poszukujemy a następnie dokładne do nich docieranie za pomocą reklam w google, reklam wyświetlanych na facebooku czy też reklam wyświetlanych na instagramie.

Jaka jest cena

Cena reklam w internecie zależna jest od wielu czynników. Podstawowym jest zainteresowanie firm daną kategorią ludzi. Panuje tu podstawowa rynkowa zasada – liczy się popyt i podaż. Aktualnie podaż przewyższa ilość chętnych więc dzięki temu cena reklam w internecie jest szalenie niska. To dlatego nawet jeśli przy promocji wykorzystamy dodatkową firmę pełniącą funkcję strategiczną cena ta będzie bardzo atrakcyjna.