Czy opłata za sklepy franczyzowe jest duża?

Czy opłata za sklepy franczyzowe jest duża?

Model biznesowy w ramach franczyzy stale zyskuje na popularności. Wszystko dlatego, że wielokrotnie jest to model o ograniczonym ryzyku, na który dużo łatwiej nam się zdecydować. Na szali kładziemy wieloletnie budowanie własnej marki oraz prowadzenie intensywnej rywalizacji na rynku, również w ramach marketingu lub skorzystanie z renomy i pozycji rynkowej marki licencyjnej o globalnym zasięgu. W drugim modelu korzystamy również z gotowych szablonów i modeli powtarzalnego biznesu, które możemy zastosować od razu.

Współpraca franczyzowa niesie za sobą również określoną skalę wydatków. Na samym początku musimy liczyć się z tzw. opłatą licencyjną. Czy jest ona wysoka? Wszystko zależy od rozpoznawalności marki, a sama wysokość opłaty jest względna, ponieważ dla niektórych może to być duży wydatek, dla innych mniejszy, a wszystko zależy od perspektywy. przyjmuje się, że opłata wstępna w przypadku znanych i dużych marek to kwoty wysokości nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku innych marek opłaty tej może nawet nie być. Musimy pamiętać, że to układ coś za coś, ponieważ inwestycją nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, nie musimy poświęcać czasu na marketing oraz otrzymujemy szeroki zestaw wsparcia, w tym prawo posługiwania się znakiem towarowym i know how marki oraz duży zestaw szkoleń.

Za co jeszcze płacimy we franczyzie?

Poza opłatą wstępną, w ramach prowadzenia franczyzy musimy liczyć się również z miesięcznymi opłatami. Najczęściej negocjowane są one indywidualnie i wynoszą średnie od 5 do 10% obrotu sklepu w danym miesiącu. To miesięczny abonament za korzystanie z marki oraz składka na globalny marketing. Pamiętajmy, że w tych kwotach jest również zarobek franczyzodawcy. W niektórych przypadkach partnerzy franczyzowi ustalają z góry stawkę opłaty ryczałtowej, która jest niezależna od wysokości obrotu. O szczegółach możemy dowiedzieć się po bezpośrednim kontakcie z franczyzodawcą.

Z perspektywy prowadzenia biznesu wydaje się, że nie są to duże kwoty. Same przygotowanie biznes planu oraz produktu może zająć nam bardzo dużo czasu lub kosztować nas znacznie więcej. W ramach franczyzy minimalizujemy również ryzyko, że biznes nam się nie powiedzie. We własnym biznesie również musimy postawić na marketing, dlatego kwota odprowadzana do franczyzodawcy i tak pewnie by to pokryła. Jeżeli szukacie sprawdzonych modeli biznesowych oraz korzystnych rozliczeń np interesuje was franczyza, odzież jest dobrym rozwiązanie, sprawdźcie ofertę grupy modowej https://gpoland.com.pl/oferta/.