Jak wykorzystać w działaniach firmy SEO PR?

Jak wykorzystać w działaniach firmy SEO PR?

Współcześnie chcąc zadbać o sklep internetowy nie wystarczy dbałość o dostosowanie szaty graficznej czy umieszczenie odpowiednich opisów produktów lub wybranie dobrych zdjęć. Chcąc być widocznym w sieci należy też zadbać o SEO PR.

Czym jest SEO PR?

Usługo ta łączy w sobie public relations w internecie z SEO, czyli search engine optymization. Dzieje się tak poprzez pisanie materiałów PR, które nasyca się słowami kluczowymi cieszącymi się największą popularnością w danej grupie docelowej. W ramach tych działań specjaliści seo otrzymują zlecenia mające na celu zwiększyć widoczność wskazanych artykułów odnośnie konkretnej firmy. Do zadań w tym zakresie zalicza się także wypełnianie pierwszej strony wyników wyszukiwarki Google.pl pozytywnymi opiniami na temat określonej firmy. Innymi działaniami na tym polu jest tworzenie kilku profili firmowych na portalach społecznościowych(np. Facebook, Twitter, Google+).

Jak PR-owcy mogą wspierać SEO?

Era cyfrowa wymusza na PR-owcach, aby myśleli i działali  dwutorowo przygotowując  informacje prasowe dla wydawnictw papierowych, jak i internetowych. W tym momencie pojawia się możliwość zrealizowania celów związanych z działaniami PR, ale także z seo. Wystarczy, że  współczesny PR-owiec przygotuje wysokiej jakości treści i zastosuje przy tym pewne taktyki pomocne w budowaniu pozycjonowania w wyszukiwarkach. Do metod tych zalicza się:

  • odpowiednie powtarzanie słów kluczowych, gdzie na plus działa naturalny charakter wypowiedzi,
  • optymalizacja linków w przygotowanych materiałach prasowych,
  • stosowanie wtyczek wspomagających SEO(np. Yoast),
  • redagując tekst należy uwzględniać zasady przygotowywania tekstów na strony internetowe(zawarcie frazy kluczowej, uwzględnienie słów kluczowych, zamieszczenie tytułu strony oraz opisu strony),
  • dołączenie do artykułu właściwych zdjęć czy infografik,
  • używanie fraz, które są najczęściej wyszukiwane przez target danej firmy.

Dzięki połączeniu działań z zakresu PR-u i SEO pozwala na dbanie o wizerunek w sieci oraz wzmocnienie pozycjonowania na najważniejsze frazy. Regularne i skuteczne łączenie działań PR i SEO(jak w agencji funkymedia) przyniesie oczekiwane efekty w niedługim czasie.

Kiedy jest stosowane SEO PR?

Metoda ta jest zalecana zarówno markom mniej znanym jak i tym z określoną pozycją rynkową. Uzasadnienie stosowania seo z działaniami pr ma kilka argumentów takich jak:

  • dziennikarze monitorują internet w poszukiwaniu informacji prasowych i większość z nich regularnie korzysta z sieci i wyszukiwarek internetowych,
  • widoczność w Google jest obowiązkowa, gdyż nie można kupić czegoś, czego nie ma,
  • negatywne opinie, jeśli się zdarzą powinny się gubić wśród innych wyświetlonych przez Google.

Dzięki połączeniu tych dwóch rejonów działań sprawia, że budowanie wizerunku marki jest łatwiejsze do zrealizowania.